Sambil Baca tolong klik iklan ini. Terima Kasih

Wednesday, May 26, 2010

LIHAT DUNIA - GAMBARAN PUNCAK


Perjalanan yang meletihkan tapi puas dengan keindahan alam yang mengamit setiap mata yang memandang. Jauh disudut hati ingin aku berkongsi setiap pengalaman dan kepuasan di dalam bentuk gambar gambar yang mungkin menarik perhatian setiap kita untuk menikmati keindahan itu. Itu la Puncak.. 


Bukan sahaja dihidangkan makanan tempatan tetapi kepuasan mata disegenap tempat makan juga diberi perhatian penting bagi membuka selera. Itu la keistimewaan kedai kedai makan disekitar puncak yang memberi sentuhan alam semulajadi sebagai tempat melepaskan penat perjalanan menuju ke Puncak


Dimana ada gula disitu ada semut. Dimana ada tempat tumpuan pelancong disitu ada peniaga jalanan. Memang menjadi kebiasaan tetapi perlu berhati hati dan perlu pandai tawar menawar. Gelagat mereka kadang kadang menlucukan tetapi itu la salah satu usaha mencari rezeki. Bersyukur la kita diberi rezeki yang baik..



Wow! Bagi yang tak biasa dengan kuda, kuda nie merupakan salah satu sistem pengangkutan yang menarik di Puncak. Seperti yang dapat kita lihat, kuda ini ada salah satu sistem pengangkutan yang unik untuk orang tempatan atau pelancong untuk bergerak di sekitar kawasan Puncak. Dengan menaiki kuda ini, kita akan merasa lebih seronok dan sekurang-kurangnya kita tidak mencemarkan alam sekitar dengan asap kenderaan.

 

Keindahan Puncak boleh di abadi dengan pemadangan ladang teh yang luas mata melihat. Itu la Puncak.. 

1 comment: