Sambil Baca tolong klik iklan ini. Terima Kasih

Friday, July 2, 2010

LIHAT DUNIA - NASI LEMAK TERBAIK, UPTOWN DAMANSARA

Salam semua.. sebut pasal makan, memang hobi aku mencuba sesuatu yang baru dan yang menarik perhatian ramai.. Pagi ni aku berkesempatan untuk merasa nasi lemak yang menjadi pilihan utama warga damansara dan sekitarnya.. sedap ker? hehehe


Village Park Restaurant terletak di Uptown Damansara, berhadapan dengan Bank Rakyat.Pelbagai makanan dan minuman yang menjadi menu disini seperti nasi lemak perbagai lauk, mee kari, mee jawa dan sebagainya.  Parking memang masalah disini. Boleh parking di hadapan restoran tapi kene berhati hati dengan penguatkuasa, silap silap dapat surat cinta (saman.. hehehe) 



Pagi ini aku makan nasi lemak dengan sambal sotong dan ayam goreng (bukan gelojoh k). Nasinya lemak masin, sesuai makan macam tu pun sedap dan ditambah sambal yang kurang pedas, memang untuk semua golongan dan kaum. Sambal sotong yang peda manis dan ditambah dengan rasa ayam goreng berempah yang enak memang menepati citarasa aku..hehehe Harga nasi lemak sahaja RM2.50, Sambal sotong sepinggan RM4.00 dan Ayam goreng berempah RM4.50.


Tak puas dengan Nasi lemak, aku order lagi mee kari. Harganya RM5.70. Mee karinya menarik gak dan rasanya boleh tahan. Mee karinya memang kaya dengan bahan sampingan seperti kerang, tauhu, berbola ikan. Cham ais menjadi pilihan minuman aku. Kenyang bangat ni.. hahahaha

Aku rasa korang patut mencubanya dan komen la skit.. (Mantan Tun Dr. Mahathir pun pernah singgah makan)

7 comments:

  1. i am sooooo going to try this!

    ReplyDelete
  2. wah3. mcm sedap jee. hehe. going soon !

    ReplyDelete
  3. mak aii..da mkn nasi lmak..mee kari plak..kenyang tuh.. :)

    ReplyDelete
  4. sedap tu..thanks for sharing..nanti sesekali bleh drop by...

    ReplyDelete
  5. boy: dah try belum? nanti comment k
    joe: jom kita makan sama sama. hehehe
    ayaa: pergi jangan tak pergi.
    equriz : mesti rasa mane yang sedap kan

    nanti kalo u allz dah try.. bagi feedback k

    ReplyDelete
  6. nasi lemak ayam berempah terbaik kalu nk beli try kat area Equine PArk....kat Area Esso sebelum pasar borong..marveles dan sure bantai tidur pas makan....terbaik...

    ReplyDelete