Sambil Baca tolong klik iklan ini. Terima Kasih

Friday, April 23, 2010

LIHAT DUNIA - BANDUNG - Bhg 3 (Kampung daun - sedap mata dan perut)



Sedap mata memandang sedap lagi perut merasa. Kampung daun, tempat yang sesuai untuk berehat dan menjamu selera selepas penat berjalan jalan atau membeli belah di sekitar Bandung. Kampung daun terletak di utara Bandung, cuma 30 minit dari Hotel Royal Dago, Jalan Dago. Kalau korang nak ke sini, mesti la betul betul lapar sebab hidangan agak besar.



Sesampai disini, kami terpegun dengan keindahan alam yang mengeliling restoran Kampung Daun. Dengan adanya air terjun semulajadi, ia menambah lagi ketenangan berada disini. Tanpa menganggu dan mengabaikan alam semulajadi, kampung daun merupakan salah satu destinasi pelancongan yang patut dikunjungi oleh korang semua.

Di hadapan Kampung Daun

Salah satu tempat makan yang menarik

Meriahnya makanan. makan semua. hehehehe

Sebut pasal makanan, kampung daun menghidangkan makan tradisional tempatan. Terutama makanan jawa dan sunda. Dari segi rasa, terpulang bagi korang tapi bagi kami makanannya sedap. Dan dari segi hiasan makanan pula, memang menarik dan sedap mata memandang. Harga nya memang berpatutan, dari RM20.00 keatas.  Makanan yang menjadi pilihan, Nasi timbel komplit, Nasi kukus kampung daun dan gurame goreng sambal cobek.
Sedap. terliur kan..

Menyelerakan dan cara hidangannya unik

Ni macam nasi goreng thai jer (kalo kat KL)

Rasa la salah satu pencuci mulut Kampung Daun

Cuba korang teka ape nama makanan diatas. hehehehe.. Pastikan kalau anda ke Bandung, jangan lupa singgah di Kampung Daun. Pastikan perutnya kosong sebab banyak makanan yang hendak dicuba. Selamat mencuba.

Tunggu bhg seterusnya.. hehehe

3 comments: